Nahajate se tu: Domov Priprava na potovanje Nosečnice na poti Opozorilni znaki

Opozorilni znaki



Številna obolenja lahko predstavljajo na potovanju nevarnost za nosečnico in njenega še nerojenega otroka. Tu velja posebej izpostaviti infekcijska obolenja, ki so prisotna v tropskih krajih in se jih je priporočljivo izogibati. Enako velja za kraje, kjer obstaja nizek higienski standard. Nosečnicam se svetuje potovanja v kraje z zadovoljivim higienskim standardom in izogibanje potovanjem v neznano. Odsvetuje se ukvarjanje z ekstremnimi športi, kjer lahko pride do pomanjkanja kisika – kot je potapljanje in izleti v visoko ležeče kraje - možnost višinske bolezni.

V primerih, ko nosečnica na poti zasledi katerega od navedenih simptomov, se svetuje takojšen obisk pri zdravniku:
• krvavenje;
• močne bolečine v trebušni votlini, tudi brez znakov krvavitve, še posebej v drugem, tretjem in četrtem mesecu nosečnosti. Bolečine so lahko posledica izvenmaternične nosečnosti;
• močno in dolgotrajno bruhanje;
• zastajanje vode/otekanje;
• močni in nenehni glavoboli, zabuhlost, posebno po šestem mesecu nosečnosti. Potrebno je preveriti krvni tlak in narediti analizo urina;
• močna želodčna infekcija s pogostim bruhanjem in drisko;
• odtekla voda, nastajanje madežev oz. peg ali popadki v pozni nosečnosti.


NEKAJ NASVETOV, KAKO SI NOSEČNICA OLAJŠA POTOVANJE

Zapisali smo nekaj osnovnih nevarnosti in pravil oziroma korakov, ki bi jih nosečnice morale upoštevati ob morebitnih potovanjih. Da celoten članek ne bo namenjen le rečem, ki jih nosečnica ‘’ne sme’’ delati ali pa ‘’jih mora nujno’’ postoriti, se bomo v zadnjem poglavju posvetili fazi, ko so nosečnice, namenjene na potovanje uspešno prebrodile vse ovire in prepreke, ki smo jih postavili. Sledi majhna nagrada v obliki nasvetov, kako si čimbolj olajšati težko organizirano potovanje.

Zmanjšajte stres na minimum
Čepenje doma devet mesecov ni edini način, kako se izogniti stresu. Z nekaj preprostimi prijemi boste več kot uspešno zmanjšale vaše strahove. Vedno imejte v mislih, da boste na letališče, avtobusno ali železniško postajo prišle z zamudo in se odpravite na pot z dobro časovno zalogo. Potujte lahkotno – s čim manj prtljage. Držite se pravila, da vzemite se seboj le toliko, kolikor lahko nesete. Če tej nalogi nikakor ne boste kos, kupite prtljago, ki se jo lahko vleče na koleščkih. Ena pomembnejših stvari, ki jih ne smete pozabiti vzeti s seboj – SMISEL ZA HUMOR! Vihravi hormončki vas lahko hitro spravijo v jok ali kričanje. Da temu ne bo tako in da vas iz tira ne vržejo morebitne vrste in zastoji, se oborožite s sposobnostjo umiritve in sprostitve. Delajte to, kar vas pomirja – berite ali poslušajte glasbo medtem, ko čakate.

Povečajte svojo energijo

V kolikor so bili gorski izleti, obiski muzejev, večerje v restavracijah in še katere druge aktivnosti rutinski del vsakega vašega potovanja, potem je sedaj čas, da stvari upočasnite. Morebitne službene poti velikokrat ne boste mogli časovno nadzorovati, vsekakor pa morate v mislih vedno imeti, da se bo nekaterim opravkom med nosečnostjo potrebno odreči. Ko prispete na končno destinacijo vašega potovanja, si zagotovite čas zase in to poskušajte vnesti v vsakodnevni ritem. Privoščite si toplo kopel, krajši spanec večkrat dnevno, branje na plaži ali pa obrok hrane v hotelski sobi – vsi ti opravki vas lahko napolnijo z energijo.

Jejte zdravo in pametno
Lakota je ena od najbolj značilnih in stalnih spremljevalk nosečnic. Izpuščanje obrokov preko dneva vas lahko naredi slabotne ali navda z občutkom slabosti. Pred potovanjem si pripravite zadovoljivo količino zdrave hrane, ki jo lahko enostavno vzamete s seboj na pot – oreščki, suho sadje, energijske ploščice. Ustekleničena voda, ki jo imate s seboj, naj ne bo le za okras, pijte jo! Vedno se je potrebno izogibati dehidraciji, za katero smo najbolj dovzetni na letu z avionom. Uživanje dodatne količine tekočine bo preprečilo tudi otekanje stopal in gležnjev. Vaš prehranjevalni ritem je lahko med potovanjem nekoliko moten. Takoj po prihodu na cilj ga je potrebno spet spraviti v normalen, rutinski tek. Dobro uravnoteženi obroki so pomembni tako za nosečnico kot za otroka, ki ga nosi. V kolikor obstaja verjetnost, da dnevno ne boste mogli zagotoviti zadovoljive količine svežega sadja in zelenjave ter beljakovin, povprašajte osebnega zdravnika pred potovanjem glede vitaminskih in mineralnih dodatkov. Ponovimo še enkrat, s seboj nosite dovolj zdrave in energetsko bogate hrane. V kolikor vam med nosečnostjo določena hrana vzburja želodec in povzroča slabost, poizkusite uvesti tekom dneva več manjših obrokov.S pogostejšimi manjšimi obroki boste morda lahko zaužili več hrane, kot samo s tremi večjimi, prav tako pa tak način prehranjevanja zmanjša možnost, da bi vas pekla zgaga.

Med potjo opravljajte postanke
Med nosečnostjo boste spoznali, da lahko v določenem času stranišče obiščete večkrat, kot ste si kdaj sploh lahko zamišljali. Ko imate možnost uporabiti čisto stranišče, to izkoristite. Toalete na letalih so mnogokrat ves čas zasedene, javna stranišča pa so higiensko manj primerna. Svoje obiske na toaletah predvidevajte vnaprej, predvsem na daljših potovanjih.

Izogibajte se možnostim različnih vnetij
Nosečnice so v večji meri dovzetne za različna vnetja in podobne tegobe, topla in vlažna področja te možnosti še povečujejo. Pri izločitvi takih težav velikokrat igra pomembno vlogo pravilna izbira oblačil. Bombažna in dovolj široka oblačila so že eden od vaših adutov. Z udobno obutvijo ne morete zgrešiti. Ozke kavbojke in najlonske pajkice pustite doma. Morda s seboj vzemite svojo najljubšo blazino. Nabava kreme proti gljivicam ne bo škodila in povzročila prevelike luknje v denarnici. Seveda vam bo o tem najbolje svetoval vaš zdravnik.

Izbirajte varne aktivnosti
Vodno smučanje, deskanje na snegu, smučanje ali surfanje bodo med vašo nosečnostjo počakali na primernejši čas. Predvsem se izogibajte vsem športom, pri katerih padec predstavlja potencialno možnost. Omenili smo že športe kot so potapljanje in podobni, kjer je možnost izgube kisika večja – tudi teh se izogibajte. Prav tako se izogibajte savni in masažnim bazenom. Izbira aktivnosti je še vedno dovolj velika. Morda razmislite o jogi, lažji sprehodi so vedno dobrodošli, tudi plavanje alitudi rahel tek, če ste se s tem ukvarjali že pred nosečnostjo. Tudi lažjo igro tenisa lahko odigrate, čeprav boste hitro ugotovili, da ravnotežje ni ravno najboljše. Sicer pa dandanes obstaja veliko programov telovadb za nosečnice, tako da pravilna izbira res ne bi smela biti problem.


VIR: Berger T, Belavič Pučnik S. Revija Mama, št. 105, letnik X, junij 2006

POVEZAVE:
http://www.babycentre.co.uk,
http://www.askdrsears.com,
http://www.netdoctor.co.uk/travel/diseases/pregnancy_and_travel.htm


Akcije dokumenta
  • Natisni to stran

hepatitis

 
Osebna orodja